Forum Klanu WhiteDevils
Poradnik: Łowienie rybCzerwiec 05, 2008, 10:58:00
Łowienie rybek jest dobrym sposobem na odpoczęcie od monotonnego koxu, oraz dobrym sposobem na zarobienie adeny.
Co zrobić by zacząć łowić:
Przede wszystkim trzeba odwiedzić Rybaka. Jest w każdej wiosce, i w każdym mieście, w Grocery Shop lub w Magic Shop jeśli miasto nie posiada Grocery.
Zanim zaczniesz łowić ryby, musisz wziąć u Rybaka quest na sweet fluid (Quest > Quest for fishing shot). Ze sweet fluid robi się fishing shots (Quest > Quest for fishing shot > Make one with the fluid I have), które podwajają obrażenia zadawane rybie.
By łowić potrzebujesz:
1. wędki - do kupienia u Rybaka, lub wędka no grade z questu. Grade wędki odpowiada grade zbroi i broni, możesz używać słabszej niż grade Twojej postaci. (I want to purchase fishing equipment)
2. przynęt - do kupienia u Rybaka. Dzielą się przede wszystkim na dzienne i nocne (luminous), kolorami (żółte, zielone, fioletowe) oraz tym, czy uprawniają do brania udziału w konkursie (prize winning) czy nie. Są też przynęty dla początkujących, które mówią ci dokładnie której umiejętności (pumping czy reeling) masz użyć. (I want to purchase fishing equipment)
3. umiejętności - do kupienia za adenę u rybaka. Na początku kupujesz fish mastery (jednorazowo), expertise (pasywne), pumping i reeling (których używasz do łowienia). (I want to improve my fishing skills)
4. shoty – z questu, dostępny od 1 levelu u Rybaka.
Rodzaje ryb:
W zależności od tego, który masz poziom expertise, możesz łowić następujące ryby:
1-3: Green
4-6: Jade
7-9: Blue
10-12: Yellow
13-15: Orange
16-18: Purple
19-21: Red
22-24: White
25-27: Black
Pijąc odpowiednią miksturkę (do kupienia u Rybaka) można zmniejszyć (nie można zwiększyć!) tymczasowo swój poziom expertise, by łowić ryby określonego koloru.
Różnice między przynętami są takie, że konkretne kolory powinny Ci pomóc łapać różne typy ryb (ugly, nimble, fat). Jeśli zaufać opisowi przynęt, green powinny częściej łapać "nimble fish", yellow "ugly fish", purple "fat fish".
W praktyce jednak wg. testów wygląda to tak:
Green: 54% Ugly, 31% Nimble, 15% Fat
Yellow: 41% Ugly, 9% Nimble, 50% Fat
Purple: 28% Ugly, 32% Nimble, 40% Fat
Z nocnych można korzystać tylko gdy w grze panuje noc (od północy do 6 rano czasu gry). Ryby łowione wtedy mają dopisek „Upper Grade”. Można z nich wydobyć części kluczowe na nowe akcesoria, i kolorowe łuski (odpowiadające kolorom ryb). Tylko podczas dziennego łowienia można wyłowić oleje rybie (używane do mikstur z common craftu).
Przynęty konkursowe umożliwiają wzięcie udziału w konkursie na najdłuższą rybę. Przynęty konkursowe dzielą się tylko na te do łowienia dziennego i nocnego, nie ma wśród nich podziału na kolory. Za pierwsze miejsce jest przewidziane 800 tysięcy adena, za piąte – 100 tysięcy. Jeśli macie mało czasu, najlepiej używać przynęt konkursowych.
Shoty do łowienia (Fishing Shots)
Jak każda broń, wędka może używać shotów (x1) – podwaja się wtedy obrażenia zadawane rybie. Robi się je ze "sweet fluid". Quest bierzemy od fishermena, już na 1szym lvlu. On również powie nam z których potworów lecą sweet fluids. Za 1 sztukę otrzymamy następujące ilości shotów:
66 no grade
40 D
28 C
8 B
5 A
4 S
Uwaga! Aktywny quest na fishing shoty może obniżać skuteczność zbierania quest itemów.
Nie można ich też wrzucić na "auto-spam".
Jak łowić?
Zaczynamy do sprawdzenia ekwipunku. Wędka, shoty, przynęty, skille... Są?
Proponuję ustawić osobny pasek skrótów na łowienie ryb. Może być np. taki:
Czasami z fishing zamiast ryby wyłowić można moba (najczęściej 'zielony' lvlem, zawsze dopasowany do lvlu łowiącego) Pamiętajcie że wędką nie można w żaden sposób zaatakować! Trzeba wiec na pasku do łowienia ustawić sobie broń i ewentualne skille. Niezależnie od tego czy zabijesz moba, czy nie, znika po 30 sekundach. Mob oprócz atakowania, rzuca klątwę – powiększa głowę na parę minut. Gdy go zabijesz, czasem rzuca shoty, przynęty, proofs of fishing.
Jeśli wszystko mamy już przygotowane, zakładamy wędkę, zakładamy przynęty i idziemy szukać miejsca połowu. Woda musi nam sięgać minimum ponad głowę. Wyjątkiem od tego są tereny Hot Spring, można łowić ryby w źródełkach. Stajemy na brzegu wody, używamy skilla Fishing i nasza postać zaczyna łowić.
Proces łowienia jest prosty. Pokazuje się nam okienko z widokiem spławika. Gdy ryba złapie przynętę, pojawi się pasek z jej HP i stoper odmierzający nam czas.
Teraz w ciągu 30 sekund trzeba hp ryby sprowadzić do 0. Używa się do tego skilli Pumping i Reeling. Mi jest najwygodniej łowić obserwując pasek hp ryby – gdy pasek hp stoi w miejscu – używamy Pumping, gdy idzie w górę – Reeling. Należy uważać, jakiego skilla się używa, bo gdy użyje się złego, ryba się leczy. Gdy użyje się odpowiedniego skilla, oczywiście hp ryby zmniejsza się.
Łowienie nocne (pasek życia ryby zmienia kolor na czerwony) jest dokładnie odwrotne. Gdy pasek hp ryby stoi w miejscu używamy Reling, gdy rośnie – Pumping.
Uwaga! Podczas nocnego łowienia tryb nocny lub dzienny może się w każdej chwili włączyć/wyłączyć.
Nagrody z łowienia i common craft
Po co w ogóle się łowi? Dla zarobku, oczywiście. Po złowieniu ryby, lub okazjonalnie skrzyni ze skarbami, ma się 80% szans na item. Można dostać np. olej (są 3 rodzaje: fish oil, greater fish oil, premium fish oil – w zależności od expertise), kolorowe łuski, rybie klejnoty (fish gem i shiny fish gem), kości (thin fish bone i thick fish bone, również w zależności od poziomu expertise), czy w końcu proofs of catching a fish, za które można np. rozszerzyć inventory, private warehouse (każdy level to 6 dodatkowych slotów), albo powiększyć książkę recept dla krasnoludów.
W common crafcie można stworzyć różne mikstury (quick healing potion, greater magic haste potion – casting speed, greater swift potion – lepsza wersja potion of alarcity, czy greater haste potion – miksturę a’la wind walk) lub eliksiry – Elixir of Mental Strength (odnawiający mp) i Elixir of Life – odnawiający hp. Można tworzyć tatuaże (choć nie sprawdzałam, czy się opłaca). Ale przede wszystkim, można tworzyć różne akcesoria.
Recepty na mikstury, ozdoby zdobywa się poprzez kupno w clan hallach, fortecach, od Rybaka albo od innych graczy. By wpisać daną receptę i móc zająć się produkcją trzeba mieć odpowiedni level common craftu. Np. by zrobić grater magic haste trzeba mieć 3 level. Levele common craftu zdobywa się automatycznie po wejściu na odpowiedni poziom, co wygląda następująco:
2 – 20 lvl
3 – 28
4 – 36
5 – 43
6 – 49
7 – 55
8 – 62
9 – 70
Link do Orginalu
Offline