Forum Klanu WhiteDevils
Abyss Walker
1. Droga rozwoju:
Assasin -> Abyss Walker -> Ghost Hunter:
"Dobry AW - kto to?
Osoba świadoma swoich słabości." - Cerbin
2. Podstawowe statystyki:
INT 25 STR 41 CON 32 MEN 26 DEX 34 WIT 12
3. Coś o naszej postaci:
Zacznijmy ogólniej - kto to jest dagger? Dagger jest to postać, która biega z daggerem (czyli nożem), wyróżnia go wysoki evasion (uniki), duża szybkość biegania oraz przeogromny damage. Nie ekscytujcie się jeszcze tak ... Jako,że ma duża siła to akurat ma dość mały P Def i mało HP, więc jest łatwy do zabicia. Powinien atakować z ukrycia i w plecy (dlaczego w plecy? O za chwile), ciężko jest mu wygrać 1 vs 1 przeciwko fighterom,ale z magami daje rade. Najlepiej radzi sobie w terenie razem ze swoim party. Jego głównymi celami na polu wali są healerzy i magowie przeciwnika. Dokładniej o AW mowiąc: Bije najmocniej z daggerów, często trafia blowami (Co to blow? Także za chwile), ale ma najmniej hp i najczęściej obrywa stunami.
3.1 Blow - co to jest blow pewnie zapytacie ... Najprościej mówiąc to jest podstawowy skill u daggera - czym się różni od innych skilli? A tym,że nie zawsze nim trafiamy. Jak to?! Zapytacie ... A tak to, że blowy daggera bardzo rzadko "lądują" na przeciwniku, jak atakujemy go w przód, w klate, częściej jak od boku i najczęściej jak atakujemy w plecy; jak dagger atakuje w plecy jest zabójczy, jak w przód to ma przerąbane lub ... musi wykonać obejście. No i nasz P Atk ma BARDZO MAŁE odzwierciedlenie w sile blowa, prawie na niego nie działa.
AW posiada 5 blowów: Mortal Blow, Backstab, Deadly Blow, Blidning Blow, Lethal Blow.
Każdy blow zjada dużo many, więc używać ich z rozwagą! Bo się nagle okaże,że many nagle nie mamy.
3.2 Obejście - dzięki niemu możemy (jak sama nazwa mówi) obejść przeciwnika, po to by zaatakować w plecy. Ja znam takie obejścia:
Zwykłe: Biegniemy z dużej odległości, ustawiamy kamerę tak, by dobrze było widać od boku nas, jak tylko o centymetr miniemy się z barem przeciwnika odpalamy blowa.
Z detargetem: Pobiegamy do przeciwnika, zaraz przed nim wrzucamy tricka i robimy to co w zwykłym.
Z blowem (W tym nie jestem jeszcze do końca pewien czy działa): Gdy nie mamy detargeta "pod ręka" to atakujemy Deadly/Lethal blowem, który na chwile przerywa atak przeciwnika i robimy to co w zwykłym.
A teraz pewna sztuczka i tajna brón daggera - obrócenie:
AW na 66 lvlu dostaje Blinding Blowa, jego dodatkowym bonusem jest to,że jak przeciwnik nie ma na nas targetu (dobrze przed nim użyć tricka), to gdy nim zaatakujemy to jest szansa się obróci do nas plecami - a wtedy backstab.
AW jak i reszta daggerów na lvlu 77 dostaje Bluffa - działanie ma zbliżone do Blinding Blowa, ale do tego może zbic target przeciwnika i zestunować go. Dobre wykorzystywanie Tricka, Bluffa i obejścia da nam dużo wygranych walk.
Trenujcie,a będę wam dane fragi!
3.3 Lethal Strike i Half Kill:
Co to jest Lethal? Lethal jest potężna bronią, pozwala zabić przeciwnika jednym uderzeniem! Jego wchodzenie zależy od naszego STR i Selfbuffów, jakże AW ma najwięcej STR to najczęstsze lethale. Sa 2 rodzaje Lethali na mobach i 2 na graczach:
Na mobach:
Efekt 1 - zbija HP do połowy.
Efekt 2 - zbija HP do 1.
Na graczu:
Efekt1 - zbija CP do 1.
Efekt 2 - zbija HP i CP do 1.
Od Gracii działa to troche inaczej: Tylko z Lethal Blowa może wejśc Lethal Strike, a z innych blowów to Half Kille.
Lethal Strike: Na mobie - zbija HP do 1, na graczu - zbija HP i CP do 1.
Half Kill - Na mobie - zbija HP do połowy, na graczu - zbija cale CP.
(Nie pamiętam czy z Backstaba wchodzą tylko Half Kille czy też Lethale)
3.4 "Krytyki":
Pewnie dużo z was nie wie,że KAŻDY blow to KRYTYK! Tak więc każda broń z Critical Damage czy buff dodający Critical Damage (np. Death Whisper) zwiększa siłę każdego blowa. Ale jest możliwy krytyk w krytyku, tzw. Double Damage (podwójne obrażenia),a mogą je mieć Backstab, Deadly Blow i Lethal Blow. Przy uzbrojeniu wznowimy tą sprawę.
AW ma najwięcej STR to najczęstsze "krytyki",ale ...
"STR i częstotliwość "krytyka"
40:12%
32:9%
44:13%" - Dev
... do tego wrócimy w dye.
4. Skille:
4.1 Blowy:
Mortal Blow - blow podstawowy, jeszcze z 1 profesji, zadaje malo - jak na blowa - damage, szybki reuse, lethale i half kille nie siadają. Bardzo nie doceniany skill, puki nie mamy dobrego reuse skilli lub Atk Spd to bardzo dobry do wypełniania luk czasowych między blowami. Zazwyczaj po 76 nie używany.
Backstab - najważniejszy skill u każdego daggera! Silny blow, który siada w plecy prawie zawsze,ale w twarz - prawie nigdy.Omija CP, możliwy "krytyk" ze skilla, takiego maga można na jednego backstaba ściągnąć (świetna rzecz). Jeśli wyćwiczy się obejście - to będziesz można bardzo dobrze go wykorzystywać,a więc zadawać ogromne obrażenia.
Deadly Blow - Szybszy reuse, szybko się atakuje. Dużo łatwiej wchodzi w klate niż niż Backstab, ale jak każdym blowem - lepiej atakować w plecy nim.
Blinding Blow - Trochę mniejszy damge od Backstaba i Deadly Blowa.. Efektem dodatkowym tego blowa jest zwiększenie speed na 15sec i możliwość obrócenia.
Lethal Blow - Siła podobna do Deadly Blowa, wolniejszy trochę reuse skilla jak i jego szybkość. Możliwy krytyk i Lethal Strike.
Sting - Prawdę mówiąc nie jest do blow, zadaje niewielki damage za to jeśli wejdzie wywołuje efekt krwawienia, przydatny na tanki (choć lepiej używać skilla Bleed).
4.2 Czary:
Freezing strike - słaby atak magiczny, nieznacznie spowalniający wroga (jeśli wejdzie). Przydatny tylko wtedy, gdy mamy Acumen na sobie i Blessed Spirit Shoty.
Drain Health - jedyny drain jaki posiadamy, mały damage, mało oddaje HP, nie przydatny.
Bleed - nie zadaje bezpośredniego damage, ale wywołuje krwawienie z dużym prawdopodobieństwem,że wejdzie (dobry na tanki).
Poison - dnie zadaje bezpośredniego damage, zatruwa. (ciekawa broń na tanki).
Hex - skill Dark Elfa i nasz podstawowy debuff. Jeśli wejdzie obniża P Def przeciwnika o -23%. Dobrze mieć na sobie Acumen i Blessed Spirit Shoty. Działa około 15 sekund.
Power Break - czar zbliżony do Hexa ale w tym wypadku obniża P Atk naszego przeciwnika. Na Mass pvp jest to marnowanie MP i czasu, w zasadzie przydatne w 1vs1 i to nie zawsze.
Confusion - zmienia target moba. Nie przydatne na wyższych lvlach.
Escape Shackle - uwalnia nas z roota, stosunkowo długo się odnawia. Bardzo przydatny skill.
Trick - bardzo ważny skill - detarget, działa i na moby, i na graczy.
Veil - rzucony na agresywnego mobka sprawia,że przez około 50 sekund, traci on swoją agresje.
Sand Bomb - Debuff zmniejszający accuracy (trafienie) przeciwnika. W połączeniu z naszymi unikami - ciekawa rzecz na np. Destro czy tanka.
Bluff - może zbić target, obrócić przeciwnika i go zestunować.
Shadow step - teleportuje nas do przeciwnika. Długo się odnawia.
4.3 Pasywy, Toogle i Selfbuffy:
Rapid Shot - Selfbuff zwiększający Atk Spd, gdy używamy łuku. Niby nie przydatny, łuk daggerowi nie potrzebny ... Czy aby napewno? W uzbrojeniu o tym.
Silent Move - Toggle skill umożliwiający chodzenie koło aggro mobów bez strachu, że nas zaatakują. Obniża nasz speed. Bardzo fajny skill.
Mortal Strike - Selfbuff zwiększający możliwość wejścia lethala o ~30%. Zawsze odpalony na pvp.
Vicious Stance - Toogle; znacznie zwiększa nasz Critical Damage czyli siłę blowów. Zawsze odpalony na na pvp.
Ultimate Evasion - Selbuff ; podwyższa nasze evasion oraz odporność na Debuffy. Jako dagger posiadamy UE na 2 lvlu, więć dodatkowo możemy unikać skilli jak i debuffów oraz skilli przeciwnika.. Bardzo długi reuse.
Critical Power - Pasywny skill, który zwiększa Critical Damage.
Acrobatic Move - Passive, zwiększający evasion w trakcie biegania. Ukazuje on iż AW lubi biegac
Assasination - Passywny; +30% Critical Damage.
Skill Mastery - Passive; jest szansa na zerowy reuse skilla (np. Blowy) lub podwojenie długości jego działania (np. Ultimate Evasion).
Focus Skill Mastery - Toggle podwyższający możliwość zwiększenia częstotliwości Skill Mastery. Zabiera bardzo dużo mp. Przydatny na Olimpiade lub,gdy chcemy być pewni, że nasz target musi być martwy.
Focus Death - Nasz podstawowy Selbuff (Critical -30%, Blow landrate +60%, Critical Damage z przodu -30%,Critical Damage z tyłu +90%). Zawsze włączony na pvp.
Focus Power - Mniej przydatny od Focus Death - (Siła blowa: -30% gdy atakujemy z przodu, +30% gdy atakujemy z boku, +60% gdy atakujemy z tyłu).
Critical Wound - Debuff rzucany z małej odległości, podwyższający Critical Damage o 25% jednego blowa oraz zwiększa szanse na "krytyka". Trwa koło 30 sekund i przerywa go pierwszy blow. Łatwo wchodzi i się dość szybko odnawia.
Counterattack - Selfbuff przez krótki okres czasu (Przed Gracia 5 sekund, w Gracii 10 sekund) pozwala na odbijanie części zadanych nam obrażeń melee do przeciwnika (koło 40%), które je nam zadał.
Evasion Counter - Pasywny; mamy szanse zestunowania przeciwnika w czasie uniku.
Ghost Walking - Chyba pasywny skill, jest on na 81 lvla, zwiększa evasion, speed, częstość trafiania blowami oraz możliwość unikania skilli fizycznych. (Nigdy go nie miałem, więc się nie wypowiadam więcej)
5. Uzbrojenie:
No grade: Wooden Set (+ 41 HP, + 2% P Def) i top dagger jakiś.
D grade: Manticore Set (+ 92 MP) i Mithril Dagger (Od Gracii w sklepach są common itemy - przedmioty, które nie dają bonusów z seta, nie da się ich enchantować ani w wkładać SA oraz augmenta - wiec, taniej wyjdzie kupić commony, a dużej różnicy na tym levelu to nam nie robi).
C grade: Najlepiej Plated Leather Set (STR +4 CON -1), choć inne też daja rade i Crystal Dagger z Critical Damage (na pvp) lub Dark Screamer z Focus (na exp) - dlaczego Plated? Dlatego, że dodaje STR +4,a dzięki temu mamy więcej P Atk, więc szybciej expimy.
B grade: Najlepiej Light Doom Set (Breath Gauge increased, +P Atk 2,7%, + MP Regeneration 2,5%%,
STR -1, CON -2, DEX+3, Poision Resistance +20%) i Demon Dagger z CD (na pvp) lub Kris z Focus (na exp). Dlaczego Doom? Dlatego, iż trafienie blowem u daggera zależy od DEX, więc OE set (czyli enchantowany) jest bardzo przydatny do pvp (i jako jedyny z B ma fajne staty); daje rade też Light Avadon Set (+M. Def. +5,25%, Point at which a weight penalty is applied +5795). Co do daggerów to moim zdaniem lepiej sobie je odpuścić - albo używać OE C grade lub używać shadow/common B grade do expa.
A grade: A więc najważniejszy dla nas set w grze (moim, jak i wielu graczy zdaniem) Majestic Light Set (Archery P Atk +8%, MP +240, Weight increased plus the point at which a weight penalty is applied +5759, Stun Resistance +50%, DEX+1, CON -1) i do tego Naga Storm z CD (na pvp) lub z Focus (na exp). Jak jesteśmy trochę biedniejsi i nas nie stać to na exp Bloody Orchid z Focus,a na pvp Soul Separator z CD. Dlaczeog Majestic? A z racji 50+ Resistance Stun, jako że AW ma dość mało CONa,to stuny wchodzą w nas jak w masło,a stun u nas = śmierć. Wracając do setów; do expa nadają się: Nightmare Light Set (M Def +4%, Sleep and Hold Resistance +70%, Restores 3% of melee damage inflicted on the enemy to oneself, DEX +1, CON -1) z racji vampirca, który w czasie uderzania regular hitem zwraca nam część HP. Dark Crystal Light Set (Atk. Spd. +4%, P. Atk. +4% Paralysis Resistance +50%, STR +1, CON -1), ten z racji Atk Spd i P Atk nadaje się ładnie do expa,a że ma resist na paraliże, jest bardzo dobry na Necrusów. No i taka ciekawostka: Tallum Heavy Set, bardzo dobrze mi sie w nim expiło z racji Atk Spd +8%. Wybór należy do gracza, choć nadal jestem za MJ (który jest bardzo ładny^^).
S grde: Jeżeli chodzi o set to radze zostać przy MJ, a najlepiej jak jest OE; jak nie chcemy MJ to zostaje nam tylko Draconic Leather Light Armor Set (Atk Spd +4%, P Atk +4% , Maximum MP +289, Weight Limit +5759, DEX+1, STR +1, CON-2) Przydatny on jest tylko z racji +4% prawde mówiąc. (Cały MJ Set+6 jest w P Def bardzo zbliżony do Draconica). Co do broni to Angel Slayer z CD (do pvp) lub Haste (do pvp/exp). Ja nad wszystko wole Haste - dlaczego? Za chwile się dowiecie ...
Wracając do broni:
5.1 Dagger - się zdobywa pod SA,a nie pod P Atk lub pod enchant.
Wracająć do SA: Critical Damage w Angel Slayer dodaje 256 damage do każdego blowa, jezeli to krytyk to 512. Ja tam wole zadać 2 blowy więcej niż te troche obrażeń. Bo haste dodaje 7% do Atk Spd, ale ciągle to sprawa indywidualna CD czy Haste, wybór należy do was - ja swoje napisałem.
5.2 Łuk - jest często nie doceniany przez AW, chodzi często pomaga nam w walce,gdy ktos ucieka lub w walce ze ślimaczym destro. Jak mamy możliwość to dobrze się zaopatrzyć w dobry łuk z Focusem.
5.3 Biżuteria - im więcej M Def tym lepiej. Jak będziemy mieli dobry klan lub będziemy bogaci to warto sobie sprawić Epicką Biżuterie.
6. Buffy:
Sprawa która jest bardzo ważna,a sam o niej długo nie wiedzałem. Na Mass pvp nie bierzemy buffów dla magów (logika,ale i nie do końca) oraz typu Might (dodajacych P Atk), Focus (zwiękaszyjacych critical rate - przecież każy blow to krytyk^^), Guidance (Accuracy). Buffy na P Atk i inne bierzemy tylko,gdy mamy łuk i wolne miejsce na buffy. (Tych jest 20 + 4) Co do Acumen to zależy od nas. Jak lubimy dość często Hex'ować to go weźmy, jak nie to nie. Najważniejsze są dla nas buffy na P Def, M Def, Atk Spd i Resisty, potem na Evasion,a dopiero potem reszta. Kiedyś ważny był speed - od kiedy w Gracii dagger dostal Shadow Stepa to można się pokusić o Prophency of Fire lub Chant of Victory (Victorie's of Pa'agrio - nazwa Olowego CoVa) , bo kiedyś to się brało tylko Propheny of Wind, bo tylko on nie zabierał speeda, bo najważniejsza sprawą było dobiegnięce.
7. Dye:
Sprawa bardzo trudna i indywidualna.
"Potrzebujemy STR bo str zależy: częstość wchodzenia double.dmg. z backstb, częstość wchodzenia lethali oraz krytyków ze skilli. Dd str NIE zależy dmg z blowów - tylko nieznacznie go podwyższa.
Potrzebujemy DEX bo od dex zależy: nasz speed, evasion i reuse skilli.
Potrzebujemy CON bo od con zależy stun resist.
Dye u AW jest cholernie trudnym tematem, bo jak widać wyżej potrzebuje on i CON i STR i DEX oraz jego bazowy stan CON jest bardzo niski. Aby jasnym było, nie napisałem powyżej, że "potrzebujemy con bo od con zależy HP i CP" bo nie jest naszym celem potęgowanie ilości HP tylko zwiększanie naszych możliwości unikania ataków oraz mnożenie naszego dmg. Nie byłoby żadnego problemu gdyby od CON dodatkowo nie zależał stun resist, tu pojawia się kłopot, gdyż stun dla AW oznacza w 75% przypadków zgon.
To jak więc? No więc - standardowy AW nie powinien posiadać żadnych dye.
Dye powinno być tylko, tak jakby, 'personalizowaniem' sobie postaci do własnego stylu gry, do tego na jakim serverze gramy oraz na jak duże pvp uczęszczamy.
Tym samym dye u AW powinno się zakładać długo po nabiciu high lvl oraz zdobyciu top eq.
Można jednak wyłuszczyć jedną prawodłowość odnośnie dye u AW - nigdy nie odejmuj dex.
Dla przykładu, dye jakie posiadam (posiadając równolegle zakena+antharasa) to ni mniej ni więcej jak: + 5 DEX -5 CON" - Cerbin
Co do moich dye jestem staromodny: +5 DEX -5 STR, +4 CON -4 STR lub jak posiadam Zakena/Antharasa +5 DEX -5 STR.
8. Krótke podsumowanie:
AW jest obusieczny. Bardzo duża siła i bardzo małą odporność. Umie zabic jednym uderzeniem, a i jednym może być zdmuchnięty z pola bitwy. Postać dość trudna do opanowania, ale jak już to się nam to będziemy mieli maszynę do zabijania.
7 zasad gry daggerem
1: Obiegać lub obracać,
2: Oszczędzać mane,
3: Nie brać zbędnych buffów,
4: Detargetować,
5: Nie być na pierwszej lini frontu ,
6: Nigdy nie stać w miejscu,
7: Orientować sie w terenie (naszym celem są healerzy i nukerzy!).
Dzięki tym zasadom łatwiej wam będzie przeżyć.
Link do Orginalu.
Offline